وکیل خوب خانواده - اگر مردی پولی به حساب همسرش واریز کرده باشد می توان بگوید بابت مهریه بوده است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 13 آذر 1395
بازدید : 672
نویسنده : s.a

فرض کنید که مردی وجوهی را به حساب همسرش واریز کرده است و مدرک واریزی یا پرینت حساب را در اختیار دارد اما بعد از مدتی همسرش (زوجه) مهریه مندرج در عقدنامه را از طریق دادگاه مطالبه می کند و پس از تشکیل جلسه دادگاه، زوج ادعا می نماید که بر طبق این رسید ها این مبالغ را به حساب زوجه واریز کرده است ولی رسیدی ندارد که از بابت مهریه بوده است و در مقابل زوجه جواب می دهد که پول های واریز شده ارتباطی به مهریه ندارد و به من هبه شده است. تکلیف قاضی دادگاه در مقام قضاوت چیست؟

ماده 265 قانون مدنی مقرر کرده است: « هر کس مالی به دیگری بدهد ظاهر، در عدم تبرع است بنابراین اگر کسی چیزی به دیگری بدهد بدون این که مقروض آن چیز باشد می‌تواند استرداد کند. »

یعنی این که پرداخت پول به دیگری اماره نشانه مدیون بودن پرداخت کننده است و در مقام پرداخت دین، پول را به حساب دیگری پرداخت کرده است.

ماده 282 قانون مدنی نیز مقرر کرده است: « اگر کسی به یک نفر دیون متعدده داشته باشد، تشخیص این که تأدیه از بابت کدام دین است با مدیون می‌باشد. »

در این جا اگر زوجه نتواند دلیل و مدرکی ارائه کند که واریز پول ها از چه بابت بوده است شوهر می تواند از مواد قانونی مذکور بهره بگیرد و آن را بابت مهریه محاسبه کند. در این خصوص نشست قضایی برگزار شده است که به اتفاق آراء نظر قضات و کمیسیون مربوطه چنین بوده است که مطابق ماده 265 و 282 قانون مدنی ادعای زوجه خلاف ظاهر است و او باید اثبات کند که وجوهی که به وی داده شده است هبه بوده و مهریه نبوده است.

* تحلیل پرونده - مطالبه همزمان مهریه از طریق اجرای ثبت و دادگاه

* تحلیل پرونده - عند الاستطاعه بودن مهریه و زوال حق حبس زوجه

* شرط ضمن عقد تملیک سه دانگ منزل توسط زوج در آینده به عنوان مهریه

* واقعیت مهریه 110 سکه ای

* جدول محاسبه مهریه به نرخ روز

* مطالبه مهریه از وراث زوج در صورت فوت او در صورت وجود ارث

* همه چیز در خصوص اعسار از پرداخت مهریه (قسط بندی مهریه)

* امکان رسیدگی به دعوای اعسار ضمن دعوای اصلی

* دانلود فرم های استشهادیه اعسار

* وکیل خوب خانواده - اگر مردی پولی به حساب همسرش واریز کرده باشد می توان بگوید بابت مهریه بوده است؟




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








جمعی از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا با بیش از 10 سال سابقه وکالت حرفه ای با تخصص های گوناگون گرد هم آمده اند و آماده ی ارایه خدمات تخصصی اعم از مشاوره حقوقی و قبول وکالت در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانوادگی و قراردادها می باشند. ساعت کار دفتر شنبه تا چهارشنبه 10 صبح الی 7 عصر می باشد. مشاوره تلفنی - برای هر نفر یک سوال - رایگان است اما برای وکالت یا مشاوره حضوری با تلفن های دفتر تماس حاصل کنید تا با توجه به فوریت های حقوقی، نزدیکترین وقت مشاوره برای شما تعیین گردد. 44963487 -44033677

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بهترین وکیل دعاوی خانواده در تهران و آدرس parsayvokala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com